نکات خرید ماشین ظرف ‌شویی

443
نکات خرید ماشین ظرف ‌شویی

در بازار مدل‌های مختلفی از ماشین ظرف ‌شویی وجود دارد، مدل‌هایی که در رنگ، ظاهر و کارایی متفاوت هستند. برای مثال یک ماشین ظرف ‌شویی با رنگ سفید وجود دارد یکی دیگر با رنگ مشکی. یا بخش کنترل ظرف ‌شویی‌ها با هم متفاوت هستند. اگر می‌خواهید ماشین ظرف ‌شویی خرید کنید و نمی‌دانید که در این موضوع، چه پارامتر‌هایی مهم است، تا آخر این مقاله از سایت بریم خرید با عنوان نکات خرید ماشین ظرف ‌شویی با ما همراه باشید.

نکات خرید ماشین ظرف ‌شویی

نکاتی مهم در خرید ماشین ظرف ‌شویی

اندازه ماشین ظرف ‌شویی

به طور کلی اولین چیزی که در هنگام خرید این دستگاه باید به آن توجه کرد اندازه آن است. عرض و عمق ماشین ظرف ‌شویی معمولی باید ۶۰ در ۶۰ سانتی‌متر باشد. از طرفی نصب ماشین ظرف ‌شویی در مکانی که کف آن کاشی‌کاری شده یا دارای پیشخوان مخصوص باشد می‌تواند بر ارتفاع دستگاه تأثیر بگذارد و چالش‌برانگیز باشد؛ بنابراین، قبل از انتخاب و خرید، فضای خود را به‌دقت اندازه‌گیری کنید و از فروشنده بخواهید که محدوده سایز مناسبی را در اختیارتان بگذارد.

ساختار داخلی

هنگام بررسی مدل‌های مختلف، حتماً به تنظیمات و هارمونی داخلی ماشین ظرف ‌شویی توجه کنید. در واقع این به معنای بررسی فاصله و محل قرارگیری سبد‌ها و قفسه‌های ظروف است. زیرا این موارد باید با وسایلی که شما مورداستفاده قرار می‌دهید، همخوانی داشته باشد تا هنگام جاگذاری ظروف در ماشین ظرف ‌شویی، دچار مشکل نشوید.

مصرف آب و برق

در هنگام خرید این دستگاه به مصرف برق و آب آن نیز توجه کنید. یکی از راه برای تشخیص‌کار آمد بودن یا نبودن ماشین ظرف ‌شویی این است که برچسب Energy Star را بررسی کنید. به‌خاطر داشته باشید که ماشین ظرف ‌شویی که تأییدیه Energy Star دارد، نسبت به مدل‌های بدون برچسب ۱۲ درصد مصرف انرژی و ۳۰ درصد مصرف آب بیشتری دارد و در بلندمدت می‌تواند مصرف آب و برق خانه را افزایش دهد. پس هنگام خرید ماشین ظرفشویی، به این مورد نیز توجه کنید تا در طولانی‌مدت، این ماشین ظرف ‌شویی، بیش از حد برایتان هزینه آفرین نباشد.

اندازه‌ها را تست کنید

اگر قصد خرید حضوری دارید، برخی از ظروف مخصوص خود را که زیاد مورداستفاده قرار می‌دهید و مدام آن را شست‌وشو می‌دهید را با خود به فروشگاه ببرید، تا مطمئن شوید دستگاه فضای مناسبی برای نیاز‌های شما دارد. به یاد داشته باشید که همه مدل‌ها و قفسه‌های ماشین ظرف ‌شویی یکسان نیستند و ممکن است نیاز شما را برآورده نکنند. البته به‌خاطر داشته باشید که نیازی نیست تمام ظرف‌ها را از قاشق و چنگال تا ماهیتابه‌ها را به مغازه ببرید، اگر تنها بعضی از این موارد را تست کنید کافی است.

نکاتی مهم در یک ماشین ظرف ‌شویی خوب

اختراع ماشین ظرف ‌شویی به سال ۱۸۸۶ برمی‌گردد، زمانی که زنی به نام ژوزفین کوکران پس از مهمانی‌های بزرگ این وسیله را برای راحتی خود اختراع کرد. در آن زمان ماشینی که توسط کوکران ساخته شده بود ساده و تمام مکانیکی بود. اما با مدرن‌شدن و بهسازی لوازم ماشین ظرف ‌شویی، امکانات و ویژگی‌های زیادی به این وسیله اضافه شده است که علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافی به مشتریان، آن‌ها را نیز دچار سردرگمی می‌کند. ویژگی‌هایی که حتی در ۵۰ درصد حالت‌ها، به کار ما نمی‌آیند. در این بخش می‌خواهیم به چند مورد از ویژگی‌های مهم در ماشین ظرف ‌شویی اشاره کنیم تا شما در بین ویژگی‌های یک ماشین ظرف ‌شویی گیج نشوید و به‌راحتی یک ماشین ظرف ‌شویی مناسب را انتخاب کنید.

نکات خرید ماشین ظرف ‌شویی

فضای درست داخل ماشین

همان‌طور که می‌دانید، قفسه‌هایی که به‌راحتی بالا و پایین ‌می‌روند و همچنین قفسه‌های قابل تنظیم به شما این امکان را می‌دهد که فضای داخلی ماشین ظرف ‌شویی را مطابق با نیاز خود، دسته‌بندی کنید. سبد‌ها و قفسه اضافی را می‌توان به عنوان قفسه سوم برای شستن ظروف بیشتر استفاده کرد، اما در عین حال فضای موجود برای قفسه دوم را محدود کردند.

سنسور تشخیص کثیفی ظروف

این نوع سنسور با توجه به میزان کثیف بودن ظروف، مدت‌زمان چرخه شست‌وشو و میزان مصرف آب دستگاه را تنظیم می‌کند. در این صورت راندمان شستشو بهبود می‌یابد و می‌توانیم در نهایت از ظروفی تمیز‌تر بهره ببریم.

شست‌وشو ظروف بسیار کثیف

برخی از مدل‌های ماشین ظرف ‌شویی دارای بخش ویژه‌ای برای ظروف بسیار کثیف هستند که شامل یک موتور شستشوی ویژه است. این ویژگی در کل می‌تواند خوب باشد، اما اگر برای خود لزومی در داشتن این ویژگی نمی‌دانید، می‌توانید این ویژگی را، یک ویژگی اضافه به حساب آورید. اما اگر می‌خواهید این ویژگی از ماشین ظرف ‌شویی را داشته باشید، باید بدانید که این بخش باعث کند‌تر شدن فرایند شست‌وشو می‌شود، زیرا به صورت پیش‌فرض، این بخش از ماشین ظرف ‌شویی، مدت‌زمان بیشتری برای شست‌وشو می‌خواهد، در نتیجه این زمان بیشتر، شاید مصارف برق، آب و.. در ماشین بیشتر شود و ما مجبور باشیم که زمان بیشتری را منتظر شست‌وشو ظرف‌ها بمانیم. در کل خواستن و یا نخواستن این مورد، یک موضوع علاقه‌ای است.

وجود فیلتر مخصوص در ماشین ظرف ‌شویی می‌تواند از باقی‌ماندن بقایای مواد غذایی روی ظروف جلوگیری کند. به طور کلی دو نوع فیلتر برای این دستگاه وجود دارد، فیلتر دستی و خود تمیز شونده یا همان اتوماتیک.

با فیلتر‌های خود تمیز شونده، یک آسیاب، باقیمانده مواد غذایی و آلاینده‌ها را پودر کرده و آن‌ها را تحت‌فشار زیاد آب تخلیه می‌کند. چنین روشی بسیار راحت است، اما در عین حال پرسروصدا است و می‌تواند شست‌وشو ظروف در شب را مختل کند. از طرفی فیلتر‌های دستی آسیاب ندارند و در نتیجه کم‌صداتر هستند. اما برای جلوگیری از ایجاد بو و کثیفی‌های بیشتر، لازم است فیلتر را به طور مرتب تمیز کنید.

نکات خرید ماشین ظرف ‌شویی

نتیجه‌گیری

در این مقاله از سایت بریم خرید، با هم با بعضی از نکات خرید ماشین ظرف ‌شویی، آشنا شدیم. در نهایت می‌توانیم بگوییم که بعضی از این موارد، مواردی هستند که در کل ضروری نیست که هیچ، برایمان ضرر آفرین هم خواهد بود. ولی بعضی دیگر، مواردی هستند که باید نسبت به سلیقه و نیازهایمان، برای وجودشان تصمیم بگیریم.

منبع