نکات خرید هود آشپزخانه

483
نکات خرید هود آشپزخانه

اگر شما نیز مشغول بازسازی و یا ساخت آشپزخانه‌تان هستید و برای خرید هود آشپزخانه‌تان دچار شک و تردید شده‌اید، ما در این مقاله از سایت بریم خرید به شما نکات خرید هود آشپزخانه را به اشتراک می‌گذاریم تا در هنگام خرید، سریع‌تر انتخاب خود را نهایی کرده و از انتخاب خود کاملاً راضی باشید. هود آشپزخانه یکی از مهم‌ترین ابزار برای آشپزخانه است که از اهمیت بالایی برخوردار است. این ابزار از پخش‌شدن بوی غذا و پخت‌وپز در فضای خانه جلوگیری کرده و دستگاهی بسیار مفید برای شما به شمار می‌رود. پس اگر شما نیز قصد خرید هود آشپزخانه را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما تا پایان این مطلب، سپاس گزاریم.

نکات خرید هود آشپزخانه

انتخاب هود باتوجه‌به دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه

اولین نکته‌ای که در مورد نکات خرید هود آشپزخانه باید رعایت کنید، چیدمان و دکوراسیون کلی آشپزخانه شما بوده که یک فاکتور مهم و اساسی به‌حساب می‌آید. زیرا چیدمان آشپزخانه می‌تواند تعیین کند که چه نوع هودی و با چه اندازه‌ای برای آشپزخانه شما مناسب بوده و بهتر عمل خواهد کرد. این نکته می‌تواند به شما کمک کند که بهترین ظاهر را بر اساس آنچه که می‌خواهید آشپزخانه شما به نظر می‌رسد، داشته باشد. باتوجه‌به این نکته هودی برای َآشپزخانه شما مناسب‌تر است که هم‌پهنای گازتان باشد. پس در هنگام خرید به این نکته توجه کافی داشته باشید.

نکات خرید هود آشپزخانه

انتخاب نوع هود آشپزخانه

مدل هود انتخابی شما یکی دیگر از نکات انتخاب هود آشپزخانه است. انواع مدل‌های مختلفی برای خرید هود آشپزخانه در عرصه بازار وجود دارد. اما نمی‌توان صرفاً بر اساس سلیقه شخصی تصمیم گرفت. زیرا هر مدلی برای نصب شرایط خاصی را می‌طلبد و باید محل قرارگیری هود را نیز در انتخاب خود به‌درستی در نظر بگیرید. از جمله مدل‌های موجود در بازار عبارت‌اند از:

هود زیر کابینت

همان‌طور که از نام این نوع هود مشخص است، در زیر کابینت و بالای اجاق‌گاز شما در آشپزخانه وصل خواهد شد. این نوع هود موجود در بازار از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و همچنین از طیف قدرت مختلفی برخوردار خواهد بود.

هود شومینه‌ای

هود‌های شومینه بر روی دیوار و در قسمت پشت اجاق‌گاز نصب خواهند شد. دودکش آن‌ها نیز از داخل دیوار به بیرون قرار خواهد گرفت. این نکته را در خرید هود آشپزخانه به یاد داشته باشید که اگر کابینتی در بالای اجاق‌گاز خود دارید، برای نصب هود شومینه‌ای باید از نصب آن‌ها خودداری کنید.

هود جزیره‌ای

هود جزیره‌ای یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شما است که می‌توانید برای تهویه هوای آشپزخانه بر روی صفحه جزیره داشته باشید. این هود‌ها باید حداقل ۶ اینچ پهن‌تر از قسمت بالای اجاق‌گاز باشند.

هود کشویی

یکی دیگر از انواع هود، هود کشویی یا با نام دیگر هود تلسکوپی است. این نوع از هود‌ها در پشت صفحه اجاق‌گاز و به شکل کشویی جا‌سازی می‌شود؛ بنابراین هنگامی که از هودتان استفاده‌ای نمی‌کنید، جلوی دیدتان قرار نخواهد گرفت. هود‌های کشویی در هنگام کار به‌صورت افقی دود و یا بخار غذا را به درون جذب می‌کند. این نوع از هود، برای هود‌های جزیره‌ای نیز کاربرد داشته و قابل‌استفاده است. اما نکته قابل‌توجه درباره این نوع از هود این است که به‌اندازه دیگر هود‌های موجود کارایی ندارد.

هود مخفی

همان‌طور که از نام این نوع از هود نیز مشخص است، به شکلی کاملاً مخفی و در زیر کابینت بالای اجاق‌گاز قرار خواهد گرفت. این نوع از هود برای آشپزخانه‌هایی که باتوجه‌به نوع طراحی، بهتر از هود دیده نشود، بسیار مناسب و قابل‌استفاده است.

نکات خرید هود آشپزخانه

انتخاب هود باتوجه‌به قدرت مکش و کارایی

قدرت مکش و کارایی هود یکی دیگر از نکات خرید هود آشپزخانه است. این مورد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در حالت کلی قدرت مکش هود‌های آشپزخانه بر حسب فوت مکعب در دقیقه یا CFM بیان خواهد شد. این عدد نشان‌دهنده آن است که هر هود چه مقدار هوا را در دقیقه فیلتر یا جذب می‌کند. در حالت کلی می‌توان گفت اجاق‌های برقی در مقایسه با اجاق گازی به هود باقدرت کمتری نیاز دارند. برای اجاق‌های گازی به‌ازای هر ۱۰۰ BTU حرارت خارج شده بهتر است ۱ CFM در نظر گرفته شود. یعنی اگر قدرت گرمایش گاز ۴۵۰۰۰ بی تی یو باشد، برای این گاز به هود با توان حدود ۴۵۰ CFM نیاز داریم، تا اگر از همه شعله‌ها هم‌زمان و با حرارت زیاد استفاده کنیم، هود کارایی لازم را داشته باشد. همچنین این نکته را بدانید که هر چه مقدار CFM هود بیشتر باشد، صدای هود نیز بلندتر خواهد بود. همچنین، ناگفته نماند که جریان هوای بیشتر به معنای تهویه سریع‌تر است، اما لزوماً به معنای اطمینان از حذف بهتر دود در محیط و فضای آشپزخانه نیست.

نکات خرید هود آشپزخانه

میزان بلندی و سروصدای هود

معمولاً اکثر هود‌ها دارای صدای زیاد و آزاردهنده‌ای هستند. بازهٔ قابل‌قبول برای هود‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ دسی‌بل است که میزان صدای هود با این مقدار رابطه‌ای مستقیم خواهد داشت. یعنی هرچه مقدار کمتر باشد، صدای هود شما بیشتر است و برعکس.

نکات خرید هود آشپزخانه

تنظیمات سرعت هود

اکثر هود‌های قابل‌نصب در فضای آشپزخانه از قابلیت تنظیم سرعت برخوردار هستند که تعداد تنظیمات سرعت در انواع هود‌ها، متفاوت است. بهتر از برای پخت غذا‌های سنگین از دور تند و برای تهویه محیط بعد از آشپزی، از دور کند آن استفاده کنید. پس باتوجه‌به میزان آشپزی خود به این نکات خرید هود آشپزخانه دقت کنید.

نکات خرید هود آشپزخانه

حسگر حرارت

هود‌هایی که از حسگر حرارتی برخوردارند، به طور خودکار و با تشخیص خود و باتوجه‌به افزایش حرارت محیط، سرعتشان نیز افزایش می‌یابد.

نکات خرید هود آشپزخانه

روشنایی و لامپ‌ها

تمامی هود‌های موجود، دارای چراغ بر روی بدنه‌شان هستند. اما در هنگام خرید به جایگاه قرارگرفتن این لامپ‌ها دقت زیادی داشته باشید. زیرا در صورت سوختن باید اقدام به تعویض آن بکنید. پس یکی دیگر از نکات خرید هود آشپزخانه، دقت به جایگاه لامپ‌ها است.

نکات خرید هود آشپزخانه

نتیجه‌گیری

در این مقاله نکات خرید هود آشپزخانه را برایتان بیان کردیم. همچنین درباره نکاتی از جمله انتخاب هود باتوجه‌به دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه، انتخاب نوع هود آشپزخانه، انتخاب هود باتوجه‌به قدرت مکش و کارایی، میزان بلندی و سروصدای هود و مواردی دیگر با شما سخن گفتیم. بهتر است قبل از خرید هود آشپزخانه به چند فروشگاه معتبر و یا نمایندگی‌ها سر‌زده و از سایر فروشندگان نیز نظرخواهی کنید. به شما در این مقاله توصیه می‌کنیم نظرات خریداران قبلی را نیز در فروشگاه‌های اینترنتی بررسی نموده و با نهایت دقت، نکات خرید هود آشپزخانه را مطالعه کرده و در نهایت اقدام به خرید کنید. با رعایت نکات ذکر شده می‌توانید در نهایت به محصول دلخواه خود برسید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودی، نهایت سپاس را داریم. در صورت وجود هرگونه سؤال می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع