لوازم یدکی پرفروش خودرو

4173
لوازم یدکی خودرو

پرفروش‌ترین لوازم یدکی خودرو ، معمولاً قطعاتی هستند که بیشتر از دیگر لوازم در معرض اصطکاک و فرسایش قرار دارند. لوازمی که هر چند وقت یکبار کارایی اولیه خود را از دست داده و باید تعویض شود. برای خرید لوازم یدکی خودرو باید ابتدا با آنها آشنا شوید.

پرفروش‌ترین قطعات خودرو

از طرفی، پرفروش‌ترین قطعات خودرو در فروشگاه‌های اینترنتی آنهایی هستند که عملکرد اتومبیل را تکمیل کرده، ظاهر آن را تغییر می‌دهند و یا برای افزودن یک ویژگی و قابلیت خاص به خودرو طراحی شده‌اند. چرا که قطعات اصلی خودرو که به طور مدام نیاز به تعمیر دارند، یا توسط تعمیرکار تأمین شده و یا به سفارش این شخص از یک تأمین‌کننده یا فروشگاه خاص خریداری می‌شوند.

اگر گشتی در وبسایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین زده و یا به فروشگاه‌ لوازم یدکی منطقه زندگی خود مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که مردم روز به روز بیشتر از قبل به خرید استریو، ووفر، لامپ‌های LED، روکش صندلی، دوربین‌های خودرو، سوئیچ‌ها، اگزوزها، رینگ‌ها، تسمه‌های فن، میل لنگ، بلوک موتور و واشر اقدام می‌کنند.

چنانچه قصد دارید یک فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو راه بیندازید و یا به هر دلیلی می خواهید فهرستی از پرفروش ترین لوازم یدکی اتومبیل داشته باشید، باید بازار هدف را بررسی کنید. بازار هدف لوازم یدکی خودرو ممکن است اشخاص ساده‌ای باشند که برای تعمیر وسیله نقلیه‌شان به یک قطعه حیاتی نیاز دارند. بازار هدف لوازم یدکی خودرو ممکن است جوانانی باشند که می‌خواهند ظاهر منحصر به فردی به اتومبیل خود داده و یا یک سیستم صوتی قدرتمند بر روی آن نصب کنند. یا ممکن است مکانیک و تعمیرکارانی باشد که به دنبال به صرفه‌ترین قطعات خودرو برای تأمین ابزار کارشان هستند. البته بازار هدف شما می‌تواند همه این موارد نیز باشند.

لوازم یدکی خودرو

از طرفی بعضی لوازم یدکی همواره بازار تقاضای پر رونقی داشته و فروش آنها تضمینی است. در زیر ما به این موضوع پرداخته و فهرستی از پانزده محصول پرفروش را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

معرفی پانزده لوازم یدکی پرفروش خودرو

۱- رادیاتور ؛

سازوکار خودرو به گونه‌ای است که طی عملیات مختلفی که انجام می‌دهد، دمای آن به شدت بالا می‌رود. بنابراین اگر ابزاری برای کاهش دما در اتومبیل وجود نداشته‌باشد، خیلی زود بخش‌های داخلی آن دچار اختلال شده و حتی از کار می‌افتد. رادیاتور وسیله‌ای است که با استفاده از یک مایع خنک کننده دمای قطعات اتومبیل را کاهش می‌دهد.

در واقع این مایع خنک کننده در تمام بخش‌های موتور به حرکت درآمده و گرمای قطعات را جذب می‌کند. آخرین بخشی که مایع خنک کننده به آن وارد می‌شود رادیاتور است. به این ترتیب رادیاتور گرما را به هوای بیرون از خودرو منتقل می‌کند.

رادیاتور‌ها در اندازه‌ و شکل‌ های مختلف در بازار وجود دارند، اما کارایی آنان هیچ فرقی با هم ندارد.

۲- فیلتر روغن؛

مهم نیست که چه نوع یا مدل وسیله نقلیه‌ای را در اختیار دارید، قطعه‌ای که باید مدام تعویض شود، فیلتر روغن است. سیستم روغن‌کاری برای عملکرد مناسب هر موتور داخلی حیاتی است. بسته به سازنده اتومبیل، نحوه طراحی سیستم روغن‌کاری خودرو و نوع روغن استفاده شده در آن متفاوت است. اما به طور معمول روغن موتور و فیلتر روغن را هر پنج تا بیست هزار کیلومتر یکبار تعویض می‌کنند. بنابراین این وسیله از لوازم پر فروش خودرو محسوب می‌شود.

۳- فیلتر هوا؛

فیلتر هوای موتور نیز از جمله قطعاتی است که باید به طور منظم تعویض شود. اکثر تولیدکننده‌گان اتومبیل تعویض این وسیله را در هر چهل هزار کیلومتر توصیه می‌کنند. اما این وسیله فقط درصورت کثیف یا مسدود شدن باید جایگزین شود. رانندگی مدام در جاده‌های آسفالت نشده و خاکی عمر فیلتر هوا را کاهش داده و البته فروش آن را افزایش می‌دهد!

اشخاصی که مرتباً در جاده رانندگی کرده و یا در آب و هوای خشک و غبارآلود زندگی می‌کنند، از فیلتر هوای مرطوب نیز استقبال می‌کنند. این نوع فیلترها می‌توانند به طور نامحدود تمیز و دوباره استفاده شوند. البته فیلترهای مرطوب برخلاف فیلترهای خشک، باید مدام روغن‌کاری شود.

از آنجاییکه عدم تعویض فیلتر هوای کثیف، جریان درست هوا در موتور را به حداقل می‌رساند و بازده سوخت خودرو را کاهش می‌دهد، هر مدلی از این محصول بازار فروش خود را دارد.

این مطلب را از دست ندهید : فیلتر هوا خودرو چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

۴- تسمه محرک؛

از آنجاییکه دینام، پمپ آب، پمپ روغن، فرمان برقی (برای اتومبیل‌های مجهز به سیستم فرمان برقی) و کمپرسور  همگی از طریق تسمه محرک تغذیه می‌شوند، وسیله نقلیه بدون این محصول کار نخواهد کرد. تسمه محرک با استفاده از نوعی لاستیک ساخته می‌شود که در برابر افزایش دما مقاوم است. اما به مرور زمان و تحت تنش‌های محیطی ترک‌هایی بر سطح این محصول ایجاد می‌شود.

وقتی ترک‌ها از یک اندازه‌ای بزرگتر شوند، تسمه شل شده و روی قرقره‌ها می‌لغزد و نهایتاً صدای جیر جیر تولید می‌کند. وقتی کار به اینجا می‌رسد، عدم تعویض به موقع این محصول می‌تواند منجر به پاره شدن تسمه و در نهایت توقف خودرو شود. به عبارتی بدون تسمه محرک، دینام نمی‌تواند وظیفه خود را انجام دهد. نقش حیاتی که این محصول در کارکرد خودرو داشته و نیاز به تعویض مکرر در آن، باعث شده که به یکی از پرفروش‌ترین قطعات یدکی خودرو تبدیل شود.

۵- فیلتر کابین؛

فیلتر کابین که فیلتر اتاق نیز نامیده می‌شود، برای تمیز کردن هوای ورودی به داخل کابین از آلودگی‌هایی مانند خاک و گرد و غبار استفاده می‌شود. مسدود شدن فیلتر کابین، کارایی سیستم کنترل هوا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. برای تعویض این محصول فاصله زمانی مشخصی تعریف نشده‌است. در واقع این موضوع به آب و هوا، کیفیت جاده و مسافتی که خودرو در طی سال طی می‌کند بستگی دارد. با این وجود، این وسیله از جمله لوازم یدکی پرفروش خودرو است.

۶- پدال ترمز و روتور؛

پس از تعویض روغن و کارهای روزمره تعمیر و نگهداری اتومبیل، تعویض پدال ترمز و روتور رایج‌ترین اقداماتی است که یک مکانیک در طول روز بارها و بارها برای مراجعه‌کننده‌گان انجام می‌دهد. هر زمان که خودرو روشن می‌شود، از ترمز آن نیز استفاده می‌شود. بنابراین اصطکاک در بخش‌های مختلف آن زیاد است. در واقع زمانیکه راننده پایش را بر روی پدال ترمز قرار می‌دهد، لنت‌ها به روتورها فشار داده می‌شوند و سرعت خودرو کم می‌شود. تماس مداوم این دو بخش بر روی یکدیگر، فرسایش و پوسیدگی را برایشان به دنبال دارد.

بعلاوه، در حالت ترمز اضطراری، دمای روتورها ناگهان افزایش می‌یابد و منجر به تاب خوردن روتورها می‌شود. این موضوع باعث لرزش پدال شده و  سایش زودرس لنت‌های ترمز را به همراه دارد.

بنابراین سیستم ترمز خودرو هر سال یا با طی مسافتی معادل با بیست و چهار کیلومتر نیاز به تعمیر دارد. در طی فرآیند تعمیر مطمئنا یک یا چند بخش از سیستم ترمز باید تعویض شود.

۷-سنسور سرعت چرخ؛

هرگاه چراغ اخطار ABS روشن می‌شود، مشکل معمولاً مربوط به سنسورهای دور چرخ است. این سنسورها معمولاً بر روی یاتاقان‌ها نصب می‌شوند. به دلیل موقعیت مکانی که سنسور دور چرخ دارد، هنگام رانندگی با خودرو، دائماً در معرض عناصر خارجی قرار می‌گیرند. آنها در زمستان از برف و باران و در تابستان با آب و خاک پر می‌شوند. در نتیجه این لوازم مدام در معرض آسیب‌های شدید قرار داشته و باید هر چند وقت یکبار تعویض شوند.

۸- پیوندهای تثبیت‌کننده؛

اجزاء و قطعات سیستم تعلیق خودرو دائماً تحت فشار هستند. آنها باید شوک‌های ناشی از همه دست اندازها و چاله‌های موجود در جاده‌ها را دفع کنند. بنابراین، طبیعی است که این قطعات بیشتر از دیگر لوازم خودرو نیاز به تعویض داشته‌باشند. پیوندهای تثبیت‌کننده معمولاً بیشتر از همه اجزای سیستم تعلیق خودرو جایگزین می‌شوند. زمان تعویض این قطعه بسته به مدل اتومبیل متفاوت است.

تولیدکننده‌گان اتومبیل پیوندهای تثبیت‌کننده مختلفی را در طراحی خودروهای خود استفاده می‌کنند. برخی از آنها کارآمدتر و قابل اطمینان تر از دیگر مدل‌ها هستند. بنابراین خیلی دیرتر نیاز به تعویض و جایگزینی پیدا می‌کنند. این اطلاعات توسط سازنده خودرو به مصرف کننده‌گان اعلام می‌شود. برای مثال، در هیوندا و اکثر وسایل نقلیه کر‌ه‌‌ای معمولاً باید هر سی هزار کیلومتر، یک یا دو مورد از پیوندهای تثبیت‌کننده‌شان را تعویض کرد.

۹- بال جوینت (سیبک)؛

این وسیله که با عنوان اتصالات توپی نیز شناخته می‌شود، برای حرکت چرخ‌های جلویی خودرو در محور عمودی نقش حیاتی دارد. هر بار که اتومبیل به یک دست انداز کوچک در جاده برخورد می‌کند، بال جوینت (سیبک) فعال می‌شود. این محصول در کارخانه روغن‌کاری شده و برای جلوگیری از ورود آب و خاک به آن، مهر و موم لاستیکی می‌شود.

این لایه لاستیکی بعد از مدتی خشک شده و دچار ترک‌خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شود. در نتیجه بایل جوینت در سوکت شل شده و هر زمان که چرخ به یک دست انداز برخورد می‌کند، صدای گوشخراشی شنیده می‌شود. این امر باعث می‌شود که هنگام چرخاندن فرمان خودرو، صدای جیغ مانندی شنیده شود.

با تکان دادن چرخ به بالا و پایین، بال جوینت سست را می‌توان بررسی کرد. اگر چرخ به راحتی به بالا و پایین حرکت و به اصطلاح در جای خود بازی کند، بال جوینت  از کار افتاده‌است و باید تعویض شود. از آنجاییکه که عدم تعویض بال جوینت، می‌تواند منجر به هزینه تعمیراتی هنگفت و حتی تصادف اتومبیل شود، این وسیله جزء لوازم یدکی پرکاربرد و پرفروش در خودرو محسوب می‌شود.

۱۰- بوش بازوی کنترلی؛

این وسیله که به بوش طبق نیز معروف است، در انتهای دیگر بازوهای کنترلی قرار دارد، که بال جوینت را نگه داشته‌اند. این اتصالات معمولاً مانند بال جوینت شامل اتصالات چرخشی نیستند و در عوض از بوش‌های پلی یورتان استفاده می‌کنند تا به بازوها اجازه بالا و پایین رفتن را بدهند. همانند سایر اجزای لاستیکی، بوش‌های طبق نیز با گذشت زمان خشک شده و ترک می‌خورند.در اکثر موارد، هنگامی که بوش بازوی کنترلی معیوب است، قسمت داخلی آن بیرون می‌زند. وقتی این اتفاق می افتد، صدای ناهنجاری از خودرو به گوش می‌رسد.

۱۱- شمع؛

در تمام موتورهای احتراق داخلی، شمع‌ها وظیفه دارند که مخلوط هوا  و سوخت را مشتعل کنند تا در نهایت حرکت خودرو به جلو تأمین شود. شمع‌ها هر بار که انفجار اتفاق می‌افتد، باید فشار زیادی را تحمل کنند. در یک موتور معمولی که ۲۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد ​​، هر شمع ۱۰۰۰ بار در دقیقه روشن می‌شود.

هرچه زمان می‌گذرد، الکترود مرکزی شمع نیز بیشتر فرسوده می‌شود. گرمای بیش از حد نیز می‌تواند باعث ترک خوردن عایق شده و شمع‌های معیوب را از کار بیندازد. وقتی این اتفاق می‌افتد، کار دیگری نمی‌توان کرد به جزء تعویض آنها.

انواع مختلف شمع‌ها باید در فواصل زمانی مختلف تعویض شوند. به عنوان مثال، شمع‌هایی با دوشاخه مسی ارزان قیمت معمولاً حدود پنجاه هزار کیلومتر دوام می‌آورند. در حالیکه انواع دیگر  اغلب بیش از صد و بیست هزار کیلومتر مقاومت می‌کنند.

۱۲- کمک فنر؛

کمک فنرها که به آنها پایه‌های تعلیق نیز گفته می‌شود، برخلاف سایر اجزای سیستم تعلیق به ندرت نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. در عوض، پایه‌های این محصول باید مدام جایگزین شوند. روغن موجود در کمک فنرها برای جذب ناهمواری‌های جاده استفاده می‌شود. بعد از مدتی روغن در اطراف میله شوک شروع به نشت می‌کند و سطح روغن به تدریج پایین می‌آید تا جایی که پایه دچار اصطکاک شود.

هنگامی که سطح مایع درون ضربه به یک سطح مشخصی رسید، راننده متوجه می‌شود. چراکه خودرو شروع به پرش می‌کند. به این ترتیب به محض اینکه کوچکترین مشکلی در عملکرد کمک فنر به وجود آمد، باید آن را تعویض کرد تا از آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری شود.

خرید لوازم یدکی خودرو

۱۳- باتری؛ 

یکی از قطعات خودرو که اغلب تعویض می‌شود، باتری است. سرما دشمن شماره یک باتری‌های اتومبیل است، به این دلیل که واکنش شیمیایی درون آنها در هوای سرد با سرعت کمتری پیش می‌رود. دمای زیر صفر حتی باعث می‌شود تا انرژی موجود در باتری به آرامی تخلیه شود و همچنین اجزای داخلی مانند صفحات کاتدی تحت فشار قرار بگیرند.

با مرور زمانو با خراب شدن صفحات، باتری نمی‌تواند قدرت کافی برای استارت خوردن خودرو داشته‌باشد. این وضعیت در فصل زمستان بدتر خواهد شد، زیرا روشن شدن خودرو در سرما به قدرتی بیش از حد معمول نیاز دارد.

از طرف دیگر، هوای گرم نیز برای باتری اتومبیل مضر است، زیرا باعث سولفاته شدن آن می‌شود. به طور معمول یک باتری خودرو در صورت شرایط مطلوب آب و هوایی، چهار تا پنج سال دوام می‌آورد. البته باتری پس از سه سال به سرعت شروع به ضعیف شدن می‌کند.

خرید لوازم یدکی خودرو

۱۴- سنسور اکسیژن؛

سنسورهای اکسیژن برای تنظیم مخلوط هوا و سوخت به کار می‌روند. آنها در مکان‌های مختلفی بر روی سیستم اگزوز نصب شده و میزان سوخت و عملکرد اگزوز را کنترل می‌کنند. این محصول نیز به خاطر اینکه تحت دمای بالا و فشار بیش از حد است، به کرات خراب می‌شود.

۱۵- دینام؛

دینام به عنوان یکی دیگر از اجزای اصلی خودرو، نقش کمکی را برای باتری بازی می‌کند. در واقع با بالا رفتن سن باتری دینام برای جبران کمبود کارایی آن، انرژی بیشتری صرف کرده و این موضوع اغلب منجر به سوء عملکرد زودرس در آن می‌شود. در طول فصل زمستان، دینام تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد. زیرا خودرو برای کار با سیستم کنترل آب و هوا، یخ زدایی عقب، گرم‌کن صندلی و دیگر فعالیت‌ها به نیروی بیشتری نیاز دارد.

دینام توسط تسمه حرکت می‌کند و تقریباً ۴ تا ۵ برابر سریعتر از موتور می‌چرخد. این بدان معناست که وقتی موتور ۳۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد​​، قرقره دینام در حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد. بنابراین بلبرینگ دینام به مرور زمان فرسوده شده و شروع به تولید سر و صدا می‌کند.

از طرفی همانطور که سلامت باتری در افزایش و کاهش طول عمر مفید دینام تأثیر دارد، عکس آن نیز صادق است. دینام معیوب باتری را به اصطلاح خالی می‌کند. بنابراین دینام از جمله محصولات پر فروش در بازار لوازم یدکی خودرو است.

خرید لوازم یدکی خودرو

اگر می‌خواهید فروشگاهی با مناسب‌ ترین قیمت لوازم یدکی خودرو پیدا کنید، بهتر است سری به وبسایت «بریم‌خرید» بزنید. در این وبسایت هر فروشگاه اینترنتی که لوازم یدکی خودرو را به فروش گذاشته‌، معرفی شده‌است. به این ترتیب شما در «بریم‌خرید» بدون اینکه لازم باشد وبسایت‌های فروشگاهی معتبر و نامعتبر را زیر و رو کنید، می‌توانید به منبع جامعی از این محصولات دست پیدا کنید.

در «بریم‌خرید» اطلاعات مربوط به هر محصول از قبیل؛ مشخصات ظاهری، ویژگی‌های فنی، و قیمت روز آن در فروشگاه‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن مقایسه قیمتی دقیقی در مورد این محصولات داشته‌باشید.

«بریم‌ خرید»  پلتفورمی‌ است که یک خرید آگاهانه، عاقلانه و اقتصادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.