راهنمای خرید حوله خشک کن +لینک خرید

540
راهنمای خرید حوله خشک کن
این مقاله یک راهنمای خرید حوله خشک کن است

راهنمای خرید حوله خشک کن و معرفی انواع و مزایای آن

حوله خشک کن چیست؟ کسانی که تا به حال در منازل قدیمی زندگی کردند و الان قصد دارند وارد آپارتمان های لوکس شوند، قطعا با حوله خشک کن مواجه شدند. این وسیله برای گرم کردن محیط استفاده می شود. این مقاله یک راهنمای خرید حوله خشک کن است تا با انواع حوله خشک کن، کاربرد و مزایای آن آشنا شوید. پس اگر می خواهید درباره حوله خشک کن بیشتر بدانید ادامه این مقاله را بخوانید.

همانطور که از اسمش پیداست حوله خشک کن یکی از انواع رادیاتورها و سیستم های گرمایشی برای گرم کردن حمام و سرویس بهداشتی است. حوله خشک کن علاوه بر گرم کردن محیط سرویس شما، برای خشک کردن لباس و حوله هم کاربرد دارد. این نوع رادیاتور، فضای زیادی اشغال نمی کند و مصرف انرژی آن کمتر از رادیاتورهاست. اگر قصد خرید حوله خشک کن دارید این مقاله به شما کمک می کند که با دید کاملا باز سراغ این محصول بروید. حوله خشک کن ظاهری زیبا و دکوراتیو دارد و علاوه بر حمام و سرویس بهداشتی می توانید برای گرم کردن محیط های کوچک مانند اتاق های کوچک، انبار، آشپزخانه و… هم از این نوع رادیاتور استفاده کنید. حوله خشک کن ها از لوله هایی آتش خوار تشکیل شدند که علاوه بر تولید گرما، رطوبت داخل حمام را هم از بین می برد. پس از رشد قارچ و کپک جلوگیری می کنند. طراحی زیبا و دکوراتیو دارند و می توانند محیط شما را گرم و لذت بخش کنند. تعداد لوله ها بر اساس نیاز شما تغییر می کند. شما باید طبق مساحت فضایی که در اختیار دارید حوله خشک کنی با ابعاد و اندازه و توان موردنظرتان پیدا کنید.

انواع حوله خشک کن

حوله خشک کن ها معمولا بر اساس جنس، طرح و ظاهری که دارند تقسیم می شوند که به صورت هیدرونیکی و الکتریکی کار می کنند. جنس آن ها معمولا از جنس شیشه، آلومینیوم و استیل هستند. کاربرد تمام آن ها یکی است فقط از نظر جنس و ظاهری که دارند با هم متفاوت هستند. شما با توجه به مکانی که قرار است حوله خشک کن را نصب کنید و فضایی که در اختیار دارید می توانید جنس و ظاهر آن را انتخاب کنید.

راهنمای خرید حوله خشک کن هیدورنیکی یا آبی

حوله خشک کن های هیدرونیکی، با کمک سیستم گرمایشی مرکزی گرم می شوند یعنی برای استفاده از این نوع حوله خشک کن، باید گرمایش منزل شما توسط موتورخانه و یا پکیج تامین شود در غیر این صورت باید با کمک حوله خشک کن الکتریکی حمام خود را گرم کنید. این حوله خشک کن از طریق آبی که داخل رادیاتورها جریان پیدا می کند گرم می شود و حرارت خود را به اطراف منتقل می کند.

وقتی که سیستم گرمایشی منزل شما مانند پکیج یا موتورخانه روشن شود، دمای مایع سیالی که داخل حوله خشک کن هیدرونیکی وجود دارد بالا می رود و گرم می شود و از این طریق گرمای خود را به اطراف منتقل می کند. اما این نوع رادیاتورها فقط در زمستان کاربرد دارند و در فصل های دیگر که شما گرمایش شوفاژها را بستید کاربردی ندارد. حوله خشک کن های هیدرونیکی به صورت دیواری روی سردترین نقطه حمام نصب می شوند.

راهنمای خرید حوله خشک کن الکتریکی یا برقی

حوله خشک کن های الکتریکی معمولا برای ساختمان هایی استفاده می شود که قصد دارند بدون لوله کشی به داخل حمام و سرویس بهداشتی، گرمایش این مکان را تامین کنند. برای مثال ساختمان هایی که از شوفاژخانه یا پکیج استفاده نمی کنند و حمام سردی دارند و می خواهند آن را گرم کنند می توانند از این نوع حوله خشک کن استفاده کنند. حتی ساختمان هایی که توسط بخاری گرم می شوند هم می توانند از این نوع حوله خشک کن استفاده کنند چون نیازی به موتورخانه ندارد. حوله خشک کن الکتریکی معمولا توسط یک قطعه الکتریکی کوچک و یا روغن و مایعات داغی که درون آن هاست گرم می شوند و محیط اطراف را گرم می کنند. حوله خشک کن هایی که المنت خشک دارند توسط قطعه الکتریکی داغ می شوند، حاوی سیم هایی هستند که وقتی داغ می شوند، گرمای خود را به این وسیله منتقل می کنند و سپس حوله خشک کن محیط اطراف خود را گرم می کند.

حوله خشک کن های الکتریکی که المنت خیس دارند نوعی مایع یا روغن سیال داخل خود دارند، مانند شوفاژ برقی عمل می کنند یعنی این مایع با چرخیدن شروع به گرم شدن می کند و مایعات سرد به سمت پایین می آیند، روغن داغ شده به سمت بالای رادیاتور می رود و گرمای خود را به اتاق و محیط اطراف منتقل می کند.

حوله خشک کن های الکتریکی به دلیل مستقل بودن از سیستم گرمایش منزل، به صورت دائمی کار می کنند و در تمام ایام سال می توانید از آن ها استفاده کنید. این نوع حوله خشک کن به صورت دیواری نصب می شود و یا به صورت ایستاده استفاده می شود.

راهنمای خرید حوله خشک کن و مقایسه حوله خشک کن ها از نظر جنس

حوله خشک کن ها از جنس های مختلفی تولید می شوند برای مثال آلومینیومی، شیشه ای و استیل. حوله خشک کن آلومینیومی، مانند سایر رادیاتورها گرمایش مطلوبی دارد، جنس سبکی دارد و به خوبی گرما را منتقل می کند. این نوع حوله خشک کن به راحتی نصب می شود و طراحی زیبایی دارد.

راهنمای خرید حوله خشک کن آلومینیومی
راهنمای خرید حوله خشک کن آلومینیومی
حوله خشک کن آلومینیومی گرمایشی مطلوب و طول عمر بالایی دارد

حوله خشک کن های شیشه ای، بسیار سبک وزن هستند و در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند که به صورت دکوراتیو هستند و جلوه منزل شما را زیباتر می کنند، همچنین از شیشه هایی سکوریت و مقاوم در برابر حرارت تولید شدند و گرما را به خوبی منتقل می کنند.

راهنمای خرید حوله خشک کن
حوله خشک کن شیشه ای در طرح و رنگ های مختلف تولید و عرضه می شود

حوله خشک کن های استیل یا فولادی نسبت به دو مدل قبلی قدیمی تر هستند پس تنوع زیادی در طرح و رنگ ندارند، وزن بیشتری نسبت به دو مدل قبلی دارند و نصب آن ها زمان بیشتری نیاز دارد. فولاد یا استیلی که در این نوع حوله خشک کن استفاده می شود ضد زنگ است و استقامت بالایی دارد به همین دلیل وزن این نوع حوله خشک کن نسبت به سایر مدل ها بیشتر است.

نکاتی که قبل از خرید حوله خشک کن باید بدانید!

بهتر است طبق فضایی که در اختیار دارید و قصد دارید گرمایش آن را با کمک حوله خشک کن تامین کنید، حوله خشک کنی با اندازه و توان مناسب تهیه کنید. اگر توان حوله خشک کنی که می خرید خیلی بالا باشد، ممکن است در اثر گرم شدن بیش از حد حمام نتوانید زیاد آن را روشن کنید و یا اگر توان آن کم باشد، ممکن است گرمایش مطلوب و موردنیاز شما را تامین نکند پس طبق فضایی که در اختیار دارید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

قبل از خرید حوله خشک کن باید سیستم گرمایشی ساختمان خود را بررسی کنید. همانطور که گفته شد اگر سیستم گرمایشی ساختمان شما، مرکزی است مانند موتورخانه و یا پکیج، می توانید از حوله خشک های هیدرونیکی استفاده کنید و در صورتی که سیستم گرمایش مرکزی ندارید، می توانید حوله خشک کن هیدرونیکی بخرید.

عایق بندی ساختمان خود را بررسی کنید در صورتی که عایق بندی در ساختمان شما به خوبی انجام نشده باشد، باید حوله خشک کن را در سردترین بخش حمام نصب کنید.

برای حمام های کوچک می توانید حوله خشک کن ۸ لوله ای و برای حمام های بزرگ تر می توانید از حوله خشک کن ۱۴ لوله ای استفاده کنید.

هنگام خرید به نوع و رنگ بدنه حوله خشک کن توجه کنید که دچار زنگ زدگی نشود و طول عمر بالایی داشته باشد.

مزایای استفاده از حوله خشک کن در حمام

حوله خشک کن ها نوعی رادیاتور با طراحی زیبا هستند که در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شوند به همین دلیل می توانید علاوه بر حمام و سرویس بهداشتی، برای گرم کردن راهرو، راه پله، اتاق خواب کوچک، انبار، آشپزخانه، ورودی ساختمان و…. نیز از این وسیله استفاده کنید. چون هم با تمام دکوراسیون ها هماهنگ می شوند و هم فضای کمی اشغال می کند.

این سیستم گرمایشی در رنگ های متنوعی تولید می شود پس می توانید با هر نوع دکوراسیونی آن را هماهنگ کنید.

از به وجود آمدن کپک و قارچ جلوگیری می کند چون رطوبت محل را از بین می برد و کپک در محیط خشک رشد نمی کند.

اگر در اتاق یا سایر نقاط ساختمان از این وسیله گرمایشی استفاده کنید، هزینه مصرف انرژی شما کاهش پیدا کرده و نسبت به رادیاتور برقی یا بخاری برقی، مصرف انرژی کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید شوفاژ

سوالات متداول و راهنمای خرید حوله خشک کن

·         حوله خشک کن آلومینیومی بهتره یا فولادی؟

معمولا رادیاتورهایی که از جنس آلومینیوم هستند به دلیل ضد زنگ بودن، طول عمر بالاتری دارند و سوراخ نمی شوند. رادیاتورهای فولادی ممکن است به مرور زمان، دچار زنگ زدگی شوند و یا سوراخ شوند.

·         بهترین مارک حوله خشک کن چیه؟

حوله خشک کن ها در ابعاد و طرح های مختلف و توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه می شوند که شما باید بر اساس مساحتی که در اختیار دارید و توان و گرمایشی که نیاز دارید دریافت کنید بهترین مدل را انتخاب کنید. معمولا رادیاتورهای بوتان و ایران رادیاتور طرفداران زیادی دارند و درصد رضایت خریداران این محصولات بالاست.

·         با چه سیستم گرمایشی می تونیم از حوله خشک کن استفاده کنیم؟

کسانی که سیستم گرمایشی مرکزی دارند مانند موتورخانه و پکیج، می توانند از حوله خشک کن های هیدرونیکی یا آبی استفاده کنند و در صورتی که گرمایش شما با بخاری تامین می شود و یا به داخل حمام برای رادیاتور لوله کشی آب ندارید، می توانید از حوله خشک کن برقی یا الکتریکی استفاده کنید.

·         حوله خشک کن چطوری کار میکنه؟

نوع عملکرد و نحوه کارکرد حوله خشک کن ها بر اساس سوختی که دارند تعیین می شود برای مثال حوله خشک کن های برقی با کمک برق کار می کنند و از طریق سیم هایی که داخل لوله های آن ها قرار گرفته و یا مایع سیالی که در حال گردش در لوله های حوله خشک کن است گرما تولید می کنند. حوله خشک کن های هیدرونیکی و یا آبی هم توسط لوله کشی به پکیج و یا موتورخانه وصل شدند و آب داخل این لوله ها جریان پیدا می کند با گرم شدن آب داخل لوله ها، حوله خشک کن هم گرم شده و فضای اطراف را گرم می کند.

·         حوله خشک کن چطوری نصب میشه؟

برای نصب حوله خشک کن و رادیاتورها باید از یک نصاب و متخصص کمک بگیرید اما به هرحال بهتر است بدانید ارتفاع حوله خشک کن از کف، باید بین ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متر باشد و شیر رفت و برگشت آن در پایین حوله خشک کن نصب شود. برای عیب یابی حوله خشک کن، نصب حوله خشک کن و تعمیر آن می توانید از نصابان و متخصصان و نمایندگی های مجاز در سراسر کشور کمک بگیرید.

·         حوله خشک کن دوگانه چیه و چه کاربردی داره؟

علاوه بر حوله خشک کن های برقی و آبی، نوعی حوله خشک کن دوگانه وجود دارد که هم با آب و هم برق کار می کند. زمانی که شما از گرمایش مرکزی استفاده می کنید می توانید به صورت آبی از آن استفاده کنید و زمانی که گرمایش مرکزی خاموش است مثلا تابستان، که رادیاتورها خاموش می شود می توانید از این حوله خشک کن به صورت برقی استفاده کنید و حمام یا فضای موردنظر خود را گرم کنید.

·         حوله خشک کن کجا باید نصب بشه؟

هنگام نصب حوله خشک کن شما باید ابعاد فضایی که در اختیار دارید، نوع نقشه و طراحی سرویس بهداشتی، لوله کشی ها، محل قرارگیری در، وان، دوش و… و همچنین اندازه حوله خشک کنتان را در نظر بگیرید اما بهتر است در سردترین نقطه حمام یا اتاق نصب کنید تا عملکرد یکنواخت و بهتری داشته باشد.

·         برای نصب حوله خشک کن چه لوازمی نیاز داریم؟

هر حوله خشک نیازمند یک شیر به همراه زانو برای کنترل جریان آب ورودی به دستگاه و یک آویز حوله ای نیاز داریم.

سخن پایانی

حالا که با حوله خشک کن آشنا شدید، برای خرید حوله خشک کن و یا مشاهده لیست قیمت حوله خشک در فروشگاه های اینترنتی مختلف می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید. بریم خرید یک مرجع مقایسه قیمت و فروشگاه های اینترنتی است و تمام فروشگاه های معتبر برای خرید محصول با مناسب ترین قیمت را به شما معرفی می کند. این وسیله بسیار کاربردی است و می تواند از رشد قارچ و کپک جلوگیری کند. شما تا به حال از چه مارکی برای حوله خشک کن استفاده کردید؟ بهترین نوع حوله خشک کن از نظر شما چه ویژگی هایی دارد؟