راهنمای خرید شوفاژ برقی + مزایا و معایب آن

859
راهنمای خرید شوفاژ برقی - بریم خرید
راهنمای خرید شوفاژ برقی - بریم خرید

راهنمای خرید شوفاژ برقی

در فصل زمستان، فراهم کردن یک فضای گرم برای خانه از واجبات است و می تواند فضایی دلنشین و لذت بخش برای شما فراهم کند. برای گرمایش منزل و ساختمان روش های زیادی وجود دارد برای مثال می توانید عایق بندی ساختمان و پنجره های خود را بررسی کنید. نصب کردن پنجره دوجداره و یا یک عایق گیر کنار پنجره ها، می تواند تا حد زیادی از ورود سرما به داخل ساختمان جلوگیری کند. همچنین می توانید در فصل زمستان پرده های ضخیم تری نصب کنید و فضای خانه را گرم تر کنید. اما علاوه بر این روش ها، شما می توانید از وسایل گرمایشی مناسبی هم برای گرم کردن خانه، ویلا، محل کار و یا ساختمان خود استفاده کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی وسایل گرمایشی زیادی با طرح ها و قابلیت های مختلف طراحی و تولید می شود که هر کدام کاربرد خاصی دارند و در مکان خاصی قابل استفاده هستند برای مثال شما نمی توانید بخاری گازی را داخل حمام استفاده کنید و برای گرم کردن حمام و سرویس بهداشتی لازم است یک بخاری مخصوص حمام تهیه کنید. ما در تیم تولید محتوای بریم خرید در یک مقاله به صورت کامل به معرفی وسایل گرمایشی و کاربرد آن ها پرداختیم. در این مقاله با عنوان راهنمای خرید شوفاژ برقی هم قصد داریم شما را با شوفاژ برقی یا رادیاتور برقی آشنا کنیم و کاربرد، مزایا و معایب آن را با هم بررسی کنیم تا با شناخت کافی از این محصول، خرید خود را با آگاهی کامل انجام دهید پس با ما همراه باشید.

شوفاژ برقی چیست؟

شوفاژ برقی یکی از وسایل گرمایشی پرکاربرد است که طرفداران زیادی دارد. این محصول با برق کار می کند و می تواند در هر فضایی که امکان اتصال به برق باشد روشن شود و فضا را گرم کند برای مثال اتاق خواب، انباری، آشپزخانه، بالکن و…

شوفاژ برقی چگونه کار می کند؟

شوفاژ برقی یا رادیاتور برقی یک وسیله گرمایشی است که داخل آن پر از روغن یا مایعی سیال است، زمانی که شما این رادیاتور را به برق وصل کنید این مایع سیال می چرخد، گرم می شود و پس از رسیدن به دمای کافی، گرمای خود را به محیط اطراف منتقل می کند. این مایع همیشه در حال گردش است و با گرمای خود می تواند محیط را گرم کند. امروزه برق در تمام خانه ها و ساختمان ها وجود دارد به همین دلیل استفاده از رادیاتور برقی بسیار راحت است.

راهنمای خرید شوفاژ برقی + قیمت خرید - بریم خرید
مقایسه قیمت شوفاژ برقی – بریم خرید

رادیاتور برقی چه مزایا و معایبی دارد؟

رادیاتورها معمولا یک ترموستات دارند یعنی زمانی که دمای اتاق یا محیط شما بیشتر از حد استاندارد شود، شوفاژ برقی شما به صورت خودکار و اتوماتیک خاموش می شود و دوباره پس از سرد شدن محیط، روشن می شود و شروع به کار می کند بنابراین دمای اتاق یا محیط کار شما بیشتر از حد استاندارد نمی شود و همیشه یک فضای دلنشین با دمایی مطلوب دارید. خودکار بودن ترموستات این محصول کار شما را ساده تر می کند یعنی به صورت مداوم نیازی به کم و زیاد کردن شوفاژ ندارید و به صورت خودکار این تنظیم دما انجام می شود.

یکی دیگر از مزایای شوفاژهای برقی، دسترسی راحت به این وسیله است یعنی برای گرم کردن خانه یا ساختمان با کمک شوفاژ برقی نیازی به لوله کشی آب، گاز و… ندارید و فقط با داشتن یک پریز می توانید محیط را گرم کنید.

شوفاژ برقی فقط با برق کار می کند و داخل آن یک مایع سیال وجود دارد به همین دلیل زیاد خراب نمی شود و یا اگر مشکلی برای آن به وجود بیاید نیازی به هزینه های بالا برای تعمیرات نیست.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سیستم گرمایشی برای پاییز و زمستان

استفاده از شوفاژ برقی نیازی به گرمایش مرکزی مانند موتورخانه یا پکیج ندارد و به راحتی همه جا در دسترس است.

اما از معایب شوفاژ برقی می توان به افزایش هزینه برق مصرفی اشاره کرد. با توجه به اینکه این شوفاژ با کمک برق کار می کند ممکن است هزینه قبض برق شما افزایش پیدا کند.

همچنین یکی دیگر از معایب این محصول، خشک کردن فضاس یعنی رطوبت اتاق را از بین می برد به همین دلیل ممکن است مشکلات تنفسی به وجود بیاید پس بهتر است در کنار این محصول از یک دستگاه بخور هم استفاده کنید مخصوصا اگر برای گرم کردن اتاق کودک خود می خواهید از این وسیله گرمایشی استفاده کنید.

راهنمای خرید شوفاژ برقی و نکاتی که قبل از خرید شوفاژ برقی باید بدانید!

قبل از اینکه برای خرید شوفاژ برقی اقدام کنید بهتر است یک سری از نکات را بدانید برای مثال :

  1. متراژ اتاق و یا ساختمان خود را بررسی کنید و بدانید که برای گرم کردن چه مکانی قصد دارید شوفاژ برقی تهیه کنید چون هر چقدر ظرفیت و متراژ اتاق شما بیشتر باشد قطعا نیازمند شوفاژ با توان گرمایشی بالاتری هستید.
  2. مورد بعدی که باید بدانید درباره محل نصب شوفاژ برقی است. اگر شما قصد دارید رادیاتور برقی را روی زمین قرار دهید می توانید از مدل های ساده که قابلیت ایستاده بودن دارند استفاده کنید و اگر می خواهید شوفاژ برقی را به دیوار نصب کنید، می توانید از مدل هایی استفاده کنید که قابلیت نصب به دیوار دارند. شما با توجه به بودجه ای که دارید و امکاناتی که در اختیار دارید می توانید شوفاژ برقی موردنظرتان را تهیه کنید. هر چقدر هم مکان شما بزرگ تر باشد باید از رادیاتور برقی با پره های بیشتری استفاده کنید.
  3. مورد بعدی که لازم است به آن توجه کنید میزان مصرف انرژی شوفاژ برقی است با توجه به اینکه هزینه برق نسبت به هزینه گاز در ایران گران تر است کسانی که به دنبال بخاری برقی هستند، بیشتر به دنبال بخاری های برقی با مصرف کم می گردند تا هزینه قبض برق آن ها خیلی زیاد نشود.
  4. برندهای زیادی در حال تولید و عرضه کردن بخاری برقی یا شوفاژ برقی هستند سعی کنید یک برند شناخته شده تهیه کنید که نمایندگی آن در شهر شما وجود داشته باشد تا در صورتی که یک قطعه از شوفاژ برقی شما خراب شد و نیاز به تعمیرات داشت به راحتی قطعات آن در دسترس شما باشد.
  5. جنس شوفاژهای برقی هم معمولا از آلومینیوم است که می تواند حرارت را به خوبی انتقال دهد و طول عمر بالایی دارد یعنی به مرور زمان سوراخ نمی شود.
  6. توان گرمایشی از دیگر مواردی است که باید به آن دقت کنید، هر چقدر فضای شما بزرگتر باشد باید از یک شوفاژ برقی با توان بیششتری استفاده کنید.
  7. سیستم قطع خودکار هم یکی دیگر از مواردی است که می توانید هنگام خرید شوفاژ برقی به آن توجه کنید این سیستم به شوفاژ برقی شما امکان خاموش شدن خودکار را می دهد یعنی زمانی که دمای اتاق زیاد شود همزمان بدنه دستگاه هم گرم می شود به همین دلیل به صورت خودکار شوفاژ برقی شما خاموش می شود و پس از رسیدن اتاق به دمای متعادل، مجددا روشن می شود.
  8. ترموستات ایمنی هم یکی از ویژگی های شوفاژهای برقی است اگر بدنه دستگاه بیش از حد داغ شود و یا شوفاژ شما به روی زمین بیافتد و وارونه شود ترموستات ایمنی به صورت خودکار دستگاه را خاموش می کند تا مشکلی به وجود نیاید.

معرفی دو مدل از پرفروش ترین شوفاژهای برقی

شوفاژ برقی فلر - بریم خرید
معرفی شوفاژ برقی فلر – بریم خرید

شوفاژ برقی مارک فلر یکی از پرفروش ترین و با کیفیت ترین شوفاژهای برقی است که برای گرم کردن محیط های کوچک و بزرگ کاربرد دارد. وزن این محصول ۲۰۰۰۰ گرم است این محصول بسیار زیبا، دکوراتیو و با کیفیت است و با طراحی زیبایی تولید شده است. شما برای گرم کردن اتاق خواب، ویلا، سالن، آشپزخانه، انبار و… می توانید از این محصول استفاده کنید. این رادیاتور ۱۳ پره است و دما را تا ۳۵ درجه سانتی گراد افزایش می دهد. کنترل از راه دور دارد و می توانید به صورت ۲۴ ساعته از آن استفاده کنید. این محصول مجهز به سیستم ضد رسوب است. حداقل توان گرمایشی آن ۱۰۰۰ و حداکثر توان گرمایشی آن ۲۵۰۰ است.

این رادیاتور برقی ۷ پره است و جنس بدنه آن از فولاد است. ۵ سال گارانتی دارد و توان گرمایشی آن ۱۰۰۰ است. کیفیت بسیار خوبی دارد و می تواند به خوبی محیط شما را گرم کند. برای مشاهده رنج قیمتی این محصول در فروشگاه های اینترنتی مختلف، به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید.

قیمت شوفاژ برقی 7 پره آدیسان - بریم خرید
قیمت شوفاژ برقی ۷ پره آدیسان – بریم خرید

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان راهنمای خرید شوفاژ برقی از تیم تولید محتوای بریم خرید سعی کردیم تمام نکات مربوط به شوفاژ برقی را برای شما عزیزان ذکر کنیم تا با شناخت کافی از این محصول، بتوانید خرید خود را آگاهانه انجام دهید. اما همانطور که می دانید قیمت شوفاژ برقی بر اساس قابلیت ها و امکاناتی که دارد و برند و…. تغییر می کند پس برای مشاهده قیمت و مشخصات شوفاژهای برقی می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید تا بتوانید با مقایسه قیمت شوفاژ برقی، خرید خود را از یک فروشگاه معتبر با کمترین قیمت انجام دهید. اگر شما هم از شوفاژ برقی استفاده کردید و نکته ای به ذهنتان می رسد که ما در این مقاله ذکر نکردیم می توانید در بخش نظرات همین صفحه بنویسید تا بقیه دوستان هم از آن استفاده کنند و آگاه باشند.