نکات خرید بخاری گازی که هیچ جایی به شما نمی گویند!

1100
معرفی انواع سیستم گرمایشی با بخاری
معرفی انواع سیستم گرمایشی با بخاری

راهنمای خرید بخاری گازی

با شروع فصل سرما، همه ما به دنبال یک وسیله گرمایشی خوب برای گرم نگه داشتن منزل یا محیط کار هستیم. وسایل گرمایشی زیادی برای افزایش دمای محیط وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاصی دارد. از محبوب ترین این وسایل هم می توان به بخاری گازی اشاره کرد. چرا که سوخت مصرفی آن ها ارزان قیمت است همچنین بخاری های برقی یا رادیاتورهای برقی گزینه های دیگری هستند که علاوه بر قابل حمل بودن، محیط را به صورت یکنواخت گرم می کنند اما مصرف برق و هزینه برق شما را بیشتر می کند.

اما قبل از اینکه بخواهید برای خرید بخاری گازی اقدام کنید بهتر است با نکات خرید بخاری گازی آشنا شوید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. پس با ما همراه باشید تا با انواع وسایل گرمایشی و همچنین نکات خرید بخاری گازی آشنا شوید.

شومینه ها یکی از وسایل گرمایشی زیبا و کاربردی هستندکه محیطی گرم و دلنشین برای شما به وجود می آورند. اما احتمال آتش سوزی و بسته شدن دودکش دارند، پس خطر گازگرفتگی را افزایش می دهد.

بخاری های گازی نیز یکی دیگر از وسایل گرمایشی پرکاربرد هستند. از زمان قدیم تا به حال مردم از این وسیله برای گرم کردن محیط استفاده می کنند. بخاری های گازی در طرح های مختلفی تولید می شوند و هر کدام قابلیت خاصی دارند.

در این مقاله از تیم تولید محتوای بریم خرید، انواع مدل ها و قابلیت های بخاری گازی ها را به همراه مزایا و معایب آن ها با هم بررسی می کنیم. در نتیجه شما می توانید مناسب ترین مدل را برای فضای مورد نظر خود انتخاب کنید.

انواع بخاری گازی

بخاری ها در گذشته به صورت هیزمی و ذغالی تولید می شدند. اما امروزه با گسترش گاز و لوله کشی آن در تمام شهرها و روستاها، بیشتر از بخاری های گازی استفاده می شود. به همین دلیل دیگر بخاری های نفتی یا ذغالی و هیزمی کاربرد زیادی ندارند. بخاری ها معمولا با توان های مختلف و قدرت های متفاوتی تولید و عرضه می شوند. هر چقدر فضای مورد نظر شما بزرگ تر باشد، لازم است توان بخاری شما نیز بیشتر باشد. در این صورت می توانید کل محیط را به صورت یکنواخت گرم کنید

نکات خرید بخاری گازی - بریم خرید
خرید بخاری گازی

مزایای استفاده از بخاری گازی و نکات خرید بخاری گازی

علاوه بر بخاری های گازی، بخاری های برقی نیز طرفداران زیادی دارند. اما قیمت مدل های گازی نسبت به مدل های برقی ارزان تر است. همچنین مصرف انرژی بخاری های گازی کمتر است. بخاری های گازی به راحتی در هر مکانی که لوله کشی گاز باشد نصب می شود. همچنین می توانند محیط های بزرگ را نیز به خوبی گرم کنند. اما بخاری های برقی معمولا یک محیط کوچک مانند اتاق را گرم می کند و برای فضاهای بزرگ کاربردی ندارد. هنگام قطع برق، گرمایش متوقف نمی شود و می توانید به صورت مداوم از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع سیستم های گرمایشی و بهترین مدل ها

نکات و معیارهایی که قبل از خرید بخاری گازی باید بدانید!

۱-رده انرژی

– زمان خرید بخاری گازی، به مصرف انرژی آن دقت کنید. محصولاتی که رده انرژی آن ها، E،D  یا حتی G  است مصرف انرژی نسبتا بالایی دارند پس بهتر است بخاری بخرید که رده انرژی آن B یا C  باشد تا هزینه مصرف گاز شما زیاد نشود.

– برچسب راهنمای محصول را بررسی کنید تا یک برند پربازده با رده انرژی مناسب تهیه کنید که سر و صدای زیادی هم نداشته باشد.

۲-معیارهای انتخاب

– هنگام خرید بخاری گازی لازم است میزان توان خروجی دستگاه را بررسی کنید. بدین صورت که طبق محیطی که قرار است آن را گرم کنید بخاری بخرید که توان خروجی مناسبی داشته باشد. برای مثال هر ۱ کیلووات انرژی که توسط بخاری تولید شود حدود ۱۰ متر از فضای شما را گرم می کند. پس طبق متراژ مورد نظر خود یک بخاری با توان خروجی مناسب تهیه کنید. همچنین برای انتخاب یک بخاری با توان مناسب برای محیط موردنظرتان، می توانید مساحت منزل خود را در ۳ ضرب کنید و توان گرمایشی بخاری که می خواهید بخرید را تقسیم بر ۲۴ کنید. اگر اعدادی که به دست آوردید نزدیک به هم باشد بخاری که انتخاب کردید مناسب است.

– بهتر است هنگام خرید بخاری گازی، فضای مورد نظر خود را در نظر بگیرید. مطابق متراژ محیط خود، بهترین بخاری گازی را انتخاب کنید. برای مثال برای محیط های بسته با متراژ حدود ۵۰ متر، می توانید از بخاری دیواری دودکش دار استفاده کنید. برای سالن های بیشتر از ۷۰ متر از بخاری های گازی زمینی با ظرفیتی بالای ۱۲ هزار استفاده کنید.

– بخاری گازی وسیله ای است که اگر عملکرد خوبی نداشته باشد خطرات جانی شما را تهدید می کند. به همین دلیل محصولی را انتخاب کنید که برچسب استاندارد داشته باشد.

– یک بخاری با برندی معتبر تهیه کنید. اگر دستگاه شما خراب شود یا نیاز به تعمیر داشته باشد به راحتی قطعات آن را پیدا خواهد شد. اگر نمایندگی آن در شهر شما وجود داشته باشد می توانید از گارانتی و خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

– طبق فضایی که برای آن بخاری تهیه می کنید، باز یا بسته بودن فضا و… بخاری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بخاری گازی و قیمت خرید - بریم خرید

۳-سیستم های ایمنی

– سیستم ایمنی بخاری را بررسی کنید برای مثال بخاری باید ترموکوپل، حسگر میزان اکسیژن و منوکسید کربن داشته باشند. 

– اگر ظرفیت حرارت بخاری موردنظر شما بالا باشد نیازمند نصب لوله بخاری و دودکش است. اما اگر ظرفیت حرارتی آن پایین باشد نیازی به نصب لوله ندارد.

– هنگام نصب دقت کنید که دودکش ها و کلاهک تعدیل، اتصالات گاز و… به خوبی نصب شود

– یکی از شایع ترین معایب بخاری های گازی، تولید گاز منوکسید کربن است. اگر این گاز در محیط پخش شود و فضا بسته باشد می تواند منجر به گازگرفتگی شما شود. پس بهتر است بخاری گازی را انتخاب کنید که حسگر داشته باشد. در صورت نشت منواکسید کربن و کم شدن اکسیژن محیط، به صورت خودکار خاموش شود.

– از دیگر نکات خرید بخاری گازی این است که شما نباید از بخاری گازی های بدون دودکش برای فضاهای بسته که هوا جریان ندارد مانند اتاق خواب، حمام، زیر پله، دستشویی، انباری، پارکینگ و…استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید بخاری بدون دودکش تهیه کنید دقت کنید که حسگر و سیستم ODS داشته باشد. تا در صورت کم شدن اکسیژن محیط، به صورت خودکار خاموش شود و دچار مسمومیت یا گازگرفتگی نشوید.

– بخاری را تهیه کنید که هم سیستم ترموکوپل و هم سیستم ODS داشته باشد. ترموکوپل یک سنسور حرارتی است، که بعد از داغ شدن بیش از حد و یا قطع جریان گاز ورودی، به صورت خودکار دستگاه را خاموش می کند. در نتیجه از آتش سوزی و یا گاز گرفتگی جلوگیری خواهد شد.

۴- قیمت بخاری گازی

یکی دیگر از نکات خرید بخاری گازی که باید بدانید و برای همه مهم است بازه قیمتی بخاری است. معمولا قیمت بخاری گازی وابسته به توان مصرفی، میزان خروجی دستگاه، برند محصول، نوع کارکرد و اندازه آن است. قطعا هر چقدر بخاری شما بزرگتر باشد مواد مصرفی آن بیشتر است پس قیمت آن بالاتر می رود.

اما معمولا قیمت بخاری گازی، بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان متغیر است. معمولا مدل هایی که طرح شومینه هستند، قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارند. ما در یک مقاله هم به معرفی بهترین مدل های بخاری گازی طرح شومینه پرداختیم، شما می توانید این مقاله را هم در صورت نیاز بخوانید.

برای مشاهده لیست قیمت بخاری گازی های بهترین مارک ها مانند پلار، نیک کالا و جهان افروز به وب سایت بریم خرید، مرجع مقایسه قیمت محصولات، مراجعه کنید.

سخن پایانی

بخاری گازی یکی از محصولات پرکاربرد در منازل ایرانی است که هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد. این محصول در قسمت هایی که لوله کشی گاز وجود داشته باشد به راحتی نصب می شود و می توانید از آن استفاده کنید. ما در تیم تولید محتوای بریم خرید با جمع آوری اطلاعات کامل درباره این محصول، سعی کردیم تمام نکات لازم برای خرید یک بخاری گازی خوب و کاربردی را به شما عزیزان ارائه کنیم.

هدف ما کمک به شما برای خریدی لذت بخش است. با توجه به نوسانات قیمت بخاری ها و تغییرات لحظه ای قیمت ها، می توانید به وب سایت بریم خرید مراجعه کنید. لیست تمام فروشگاه های اینترنتی برای خرید بخاری گازی به شما نمایش داده خواهد شد.